E.L.F. Studio 27 Piece Mini Makeup Collection: Swatches.

9:09 PM bee. 10 Comments

E.L.F. Studio 27 Piece Mini Makeup Collection: Swatches.

Finally! 
Here are the swatches for the  
E.L.F. Studio 27 Piece Mini Makeup Collection...


Please refer to the guide above.
 

Ughhhh. The back of my hand is pretty tan, huh? But I think you can tell they're all pigmented especially that I swatched them all as gently and lightly as possible. Doing these swatches was really hard on me... I was basically destroying the clean look of this palette doing those swatches.

More comments on the products:

Cream eyeshadow [no. 1]: Somewhat hard in the pan... It's barely noticeable except for the sheen. I'll try pressing harder and see what I actually get when I feel like damaging it further (LOL).

Eyeshadows [no. 2-10]: Some have chunky glitter. I tried rubbing them off and they were able to resist being erased by like about 50% even without a base. Some are powdery but all are still smooth on application.

Blush [no. 11]: Light peachy pink.

Bronzer [no. 12]: Matte.

Eyebrow powder [no. 13]: Hmmmm... I hope this will help my eyebrows. :D

Lipglosses [no. 14-23]: A lot of shades to choose from (the clear lipgloss is no. 17)! Not thin and runny. Not very sticky and is the right amount of thickness that doesn't annoy me. Not drying on the lips. For the swatches, I used the lip brush included in this palette.

Overall, pretty good products! I think I can definitely work with these and use it when I go out! Check out my initial review on this palette here.


Catch you all later!

<(^_^)>

You Might Also Like

10 comments:

  1. I've had a bad experience with ELF cream eye shadows in the past... The rest of the products look kinda promising though.

    I posted a new video on my blog, by the way. I'd love if you could check it out!

    Chrissy

    My Makeup Blog | YouTube

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Chriselle! Sure I'll check out your vid soon! Thanks for dropping by! ^_^

      Delete
  2. Whoa, I can't believe your swatched those all! haha props to you! Well, you have changed my mind a bit though, the colours do look nice, I like the lip swatches!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teehee. I was thinking of saving it for a gift for someone...but I thought that my blog goes first! LOL. Thanks! <3

      Delete
  3. What a very handy palette. It's got everything you need :D The eyeshadows look nice!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I agree, Aya! Thanks for dropping by! ^_^

      Delete
  4. danggg. I didnt know that Elf had such good pigmentation on their items. hahaha Nice palette.

    Ohh by the way, I tagged you to do this award thingy. hahaha hope you do it :) http://popcorn3148.blogspot.com/2012/01/cute-blog-award.html

    ReplyDelete
  5. this palette seems really nice!! *o*
    you have a nice blog! ^^
    I'm following you now! =)

    ReplyDelete

Thanks for the love! <3